Kukbuk
Kukbuk
Filety z kremem z marchewki podane na talerzach ekologicznych

Przepis na sukces w kryzysie? Oni go znają

Minął ponad rok, odkąd pandemia koronawirusa wstrząsnęła światem. Branża gastronomiczna jest jedną z tych, które w jej wyniku ucierpiały najbardziej. Restauratorzy musieli stawić czoła wielu bezprecedensowym wyzwaniom i przeformułować dotychczasowe modele biznesowe, by przetrwać.

Tekst: Katarzyna Bujnowska

Zdjęcie główne: materiały prasowe

Opublikowano: 19 Kwietnia 2021
Ten artykuł przeczytasz w mniej niż 4 minuty!

Kiedy w marcu ubiegłego roku restauracje zostały zamknięte dla gości po raz pierwszy, chyba nikt się nie spodziewał, że ta sytuacja będzie trwała aż do dzisiaj. Pandemia bez wątpienia odcisnęła silne piętno na branży gastronomicznej, ale też pokazała, że tworzący ją ludzie to prawdziwi fighterzy, którzy szybko i bez walki nie składają fartuchów. To właśnie im poświęcona jest kolejna edycja konferencji MADE FOR Restaurant, która odbędzie 20 kwietnia pod hasłem „Fighters”. KUKBUK ponownie jest jej patronem medialnym.

Malka Kafka podczas warsztatów w Muzeum Polin (fot. materiały prasowe)

W wydarzeniu weźmie udział 20 topowych restauratorów, którzy podzielą się wiedzą i doświadczeniem z ostatniego roku i opowiedzą, jak udało im się przetrwać ten najtrudniejszy jak dotąd czas w ich karierze. Będą to między innymi Jan Kiliański z restauracji Neon w Gdyni (przeczytajcie o Neonie i innych restauracjach w Gdyni >>), Tomasz Muza z Molám Thai Canteen & Bar w Krakowie (przeczytajcie o drodze Tomka do założenia własnej restauracji), Beniamin Bielecki z Bibendy w Warszawie (przeczytajcie nasz wywiad z Agatą Ziębą, szefową kuchni Bibendy >>), Jan i Monika Pawlakowie z Cafe La Ruina i Raj w Poznaniu (przeczytajcie tekst o eksploracji kuchni obu Ameryk przez Jana i Monikę >>) oraz Malka Kafka z Umamitu i Tel Aviv Urban Food w Warszawie i w Łodzi.

Daria Pawlewska redaktorka naczelna kwartalnika KUKBUK (fot. Anna Wloch)

Daria Pawlewska – redaktorka naczelna i wydawczyni kwartalnika KUKBUK

Restauratorzy powalczą o stypendium biznesowe MADE FOR Restaurant. O tym, kto je otrzyma, zdecydują uczestnicy konferencji oraz jury, w którego składzie jest także redaktorka naczelna i wydawczyni kwartalnika KUKBUK Daria Pawlewska.

Nagrodą jest tytuł Restauratora Roku, 5 tysięcy złotych w gotówce, 2 tysiące złotych w bonach zakupowych do sklepów Selgros Cash & Carry, roczny abonament za dostęp do systemu rezerwacji MojStolik.pl z tabletem Lenovo oraz wsparcie marketingowe restauracji, a także miejsce na studiach podyplomowych HORECA Menedżer w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Zwycięzca może być tylko jeden, ale organizatorzy przewidzieli też nagrody specjalne. Głównym celem konkursu jest wspieranie wzajemnych relacji i pomoc gastronomii w trudnej sytuacji.

Reklama

Przetrwanie ostatniego, pandemicznego roku w branży gastronomicznej to wyczyn tylko dla prawdziwych fightersów

O idei, która stoi za tym wydarzeniem, opowiada jego organizatorka Agnieszka Małkiewicz: – Przetrwanie ostatniego, pandemicznego roku w branży gastronomicznej to wyczyn tylko dla prawdziwych fightersów.Zdecydowaliśmy się na przygotowanie kolejnej edycji wydarzenia MADE FOR Restaurant w hołdzie tym, którzy skutecznie zdefiniowali swoje biznesy na nowo, a nawet w trudnym rynku dostrzegli szansę na rozwój i zmianę. To są prawdziwi nowi liderzy, dzięki którym goście restauracji nie zapomnieli przez ten rok, co znaczą słowa: restauracja menu gościnność. 

Konferencja on-line to również kompendium praktycznych porad, jak przygotować się na ponowny start

Co jeszcze w programie?

Jak zmieniła się gastronomia od marca 2020 roku? Jak w trudnych warunkach dostrzec perspektywy rozwoju? Jakich zmian możemy się spodziewać w gospodarce w najbliższych miesiącach?

Konferencja on-line to również kompendium praktycznych porad, jak przygotować się na ponowny start, jak zaplanować pracę zespołu, jak dostosować menu do oczekiwań powracających gości i przekonać ich, że restauracje są bezpieczne.

Bowle z zamiennikiem kurczaka, ryżem, warzywami

Uczestnicy spotkania poznają też wyjątkowe inicjatywy, które wspierają gastronomię w czasie pandemii. W jaki sposób międzynarodowa platforma Save The Fork angażuje blogerów i influencerów w pomoc gastronomii, opowie Małgorzata Czwarno z Save The Fork. Podczas prelekcji „Technologia na restart – planuj rezerwacje i buduj relacje z gośćmi. Przygotuj się i działaj nowocześnie” Ewelina Sobiczewska z MojStolik.pl i FOR Solutions omówi funkcjonowanie systemu rezerwacji MojStolik.pl. Z kolei o zrzeszeniu się restauracji w ramach spółdzielni knajp.pl opowie Tomasz Czudowski z knajp.pl i restauracji AleWino i Forty w Warszawie, który wygłosi prezentację na temat „Spółdzielnia restauracji knajp.pl a rozwój usług delivery w Polsce – liczby, trendy, przewidywania”.

– Wzajemne wzmacnianie się, inspirowanie i motywowanie ma dać branży HORECA siłę do walki w kolejnych miesiącach pandemii

– podkreśla Małkiewicz.
Eksperci konferencji Made For Restaurant

Konferencja jest organizowana przez agencję FOR Solutions, zajmującą się tworzeniem kreatywnych działań marketingowych dla branży gastronomicznej. MADE FOR Restaurant to cykl spotkań biznesowych, które skupiają się na edukacji i integracji branży.

Więcej informacji o konferencji oraz bezpłatna rejestracja na stronie: https://forsolutions.pl/konferencja-fighters/

Chcemy wiedzieć co lubisz

Wiesz, że im więcej lajkujesz, tym fajniejsze treści ci serwujemy?

W zawsze głodnym KUKBUK-u mamy niepohamowany apetyt na życie. Codziennie mieszamy w redakcyjnych garnkach. Kroimy teksty, sklejamy apetyczne wątki. Zanurzamy się w kulturze i smakujemy codzienność. Przysiądźcie się do wspólnego stołu i poczujcie, że w kolektywie siła!

Koszyk