Kukbuk
Kukbuk
Filety z kremem z marchewki podane na talerzach ekologicznych

Przyszłość polskich restauracji

Dodaj do 'Przeczytaj później'

Konferencja gastronomiczna MADE FOR Restaurant to nie tylko poważne branżowe wydarzenie, ale także szansa na nawiązanie nowych znajomości i odbycie wielu ciekawych rozmów.

Tekst: redakcja

Zdjęcie główne: materiały prasowe

Opublikowano: 29 Listopada 2019
Ten artykuł przeczytasz w mniej niż 3 minuty!

21 października w Gdyni oraz 18 listopada w Warszawie restauratorzy, kucharze i przedstawiciele mediów z kilku krajów Europy uczestniczyli w dwóch odsłonach konferencji MADE FOR Restaurant. ,,Innowacje w gastronomii – biznes czy prowokacja?”, czyli temat tegorocznej edycji wydarzenia, to zaproszenie do namysłu nad rozwojem branży kulinarnej nie tylko w kontekście lokalnym, ale również międzynarodowym. Organizatorom wyraźnie zależało na tym, żeby uczestnicy konferencji dzielili się swoją wiedzą w oparciu o znajomość krajowych rynków i trzeba przyznać, że zamysł ten został świetnie zrealizowany. Wiele dowiedzieliśmy się o trendach i strategiach gastronomicznych obecnych zarówno na zachodzie, jak i wschodzie Europy.

Szefowa kuchni

Wydarzenie, którego dumnym partnerem medialnym był KUKBUK, zorganizowane zostało w pięknych przestrzeniach: w gdyńskim hotelu Courtyard oraz w Praskim Centrum Koneser w Warszawie. Przestrzeń warszawskiej konferencji podzielona została na trzy strefy: inspiracji, biznesu oraz degustacji. O ile dwie pierwsze przeznaczone były raczej dla prelekcji i paneli dyskusyjnych, o tyle ostatnia pozwalała zapoznać się z kulinarnymi nowościami i umożliwiała uczestnikom wydarzenia swobodny networking. Atmosferę współtworzyły też otwarta kuchnia i etyczne, ekologiczne produkty. W Gdyni wdrożono nieco odmienny schemat organizacyjny – zamiast wyraźnego podziału przestrzeni, skupiono się na większej różnorodności w programie wydarzenia. Oprócz prelekcji prowadzone były warsztaty, a cała konferencja przybrała formę ,,grywalizacji”, w której udział brali wszyscy uczestnicy MADE FOR Restaurant.

Atmosferę współtworzyły otwarta kuchnia i etyczne, ekologiczne produkty

Jednak tym, co najbardziej przesądziło o niepodważalnej jakości całego przedsięwzięcia, byli światowego formatu prelegenci oraz tematy, które poruszyli oni podczas swoich wystąpień. Na scenie wystąpili między innymi Esther Massats, PR Manager jednej z najlepszych restauracji na świecie El Celler de Can Roca, Dalad Kambhu, gwiazdkowa berlińska szefowa kuchni, Diego Prado, chilijski ekspert w dziedzinie fermentacji czy Dymitr Borysow, właściciel ponad czterdziestu restauracji w Polsce i na Ukrainie.

Wnętrze praskiego centrum koneser

Niekwestionowaną gwiazdą konferencji był jednak Charles Spence, oksfordzki profesor, psycholog eksperymentalny i ojciec gastrofizyki, dziedziny naukowej, która bada sposoby manipulowania ludzkim doświadczeniem jedzenia. W Warszawie tłumaczył on między innymi, jak odpowiednia muzyka, kolor talerza, a nawet ciężar sztućców wpływają na odczucia gościa odwiedzającego restaurację. Opowiadał także o tym, jak w kuchni uwidaczniają się kategorie nostalgii i sentymentu.

Bowle z zamiennikiem kurczaka, ryżem, warzywami

Niekwestionowaną gwiazdą konferencji był Charles Spence

Równie ciekawymi zagadnieniami podejmowanymi podczas konferencji były pytania o rolę restauratorów w kształtowaniu świadomości konsumenckiej, o skuteczne inwestowanie w swoich pracowników czy o równość i walkę z wykluczeniem w kuchni. Pytania, które stawiali uczestnikom wydarzenia prelegenci, stanowią doskonały punkt wyjścia do refleksji nad przyszłością polskiej branży gastronomicznej. Jakie kroki trzeba podejmować, jakie obszary należy odkrywać, żeby osiągnąć długofalowy sukces, a jednocześnie zbudować transparentny biznes oparty na etycznych fundamentach? Oto główny problem, z jakim mierzą się dziś polscy restauratorzy. Niewątpliwie wydarzenia takie jak MADE FOR Restaurant dają wiele narzędzi, dzięki którym można stawić mu czoło.

W zawsze głodnym KUKBUK-u mamy niepohamowany apetyt na życie. Codziennie mieszamy w redakcyjnych garnkach. Kroimy teksty, sklejamy apetyczne wątki. Zanurzamy się w kulturze i smakujemy codzienność. Przysiądźcie się do wspólnego stołu i poczujcie, że w kolektywie siła!

Koszyk

suma:
NaN zł
Przejdź do koszyka