Tydzień Kuchni Polskiej to akcja organizowana od 2018 roku przez sieć hurtowni Makro Polska w ramach programu odpowiedzialności społecznej Polskie Skarby Kulinarne. Cel? Podnoszenie świadomości na temat rodzimych potraw. Restauracje z całego kraju zapraszają gości na wyjątkowe, specjalnie przygotowane menu nawiązujące do kuchni polskiej w cenie 69 zł lub 99 zł.
Głównymi motywami szóstej edycji festiwalu są symbole poszczególnych regionów Polski. Na wizyty w restauracjach zapraszają między innymi warszawska syrenka, krakowski lajkonik, poznańskie koziołki czy wrocławskie krasnale. – W ten sposób chcieliśmy jeszcze bardziej podkreślić, jak ważne w naszej kulturze są lokalność i tradycje poszczególnych regionów Polski. W menu przygotowanym w ramach Tygodnia Kuchni Polskiej można znaleźć zarówno szerzej znane regionalne potrawy, takie jak poznańskie pyry, krakowskie moskole, jak i mniej rozpoznawalne, na przykład zupę sowiogórską – mówi Katarzyna Wąsowicz, starszy kierownik działu trade marketingu w Makro Polska.