Każde z wymienionych miast ma swoją historię, którą poznajemy dzięki lokalnym społecznościom i obiektywom uznanych fotografów, takich jak Timothy Schaumburg i Shahram Saadat.
Oprócz oryginalnych fotografii w ramach projektu powstały między innymi wywiady z lokalnymi trendsetterami i przewodniki po produktach, pokazujące najnowsze trendy – znajdziemy je w specjalnie wydanej publikacji. W centrum Cultural Ties wybrzmiewają głosy ludzi, którzy kształtują scenę streetwearową. Od Miha – założyciela newonce w Warszawie, przez Charissę i jej wyjątkowy concept store Isla Berlin, aż po Mariannę, współtwórczynię kolektywu LGBTQ+ Pulse z Paryża. Wszyscy oni wnoszą własną perspektywę i energię, redefiniując pojęcie streetwearu w swoich miastach.
– Streetwear to więcej niż tylko styl, to kod kulturowy. To kwestia tego, kim jesteśmy, co reprezentujemy i skąd pochodzimy. Dlatego ciągle się rozwija, co jest ekscytujące – mówi Daniela Klaeser, team lead for streetwear buying w Zalando. – Naszą misją jest bycie łącznikiem między rozmaitymi społecznościami na różnych kontynentach, w różnych kulturach i stylach. To właśnie kryje się za Cultural Ties.