Kukbuk
Kukbuk

Cultural Ties – projekt Zalando w sercu europejskiego streetwearu

Zalando znów zaskakuje i zachwyca – tym razem prezentując projekt Cultural Ties. To wyjątkowe przedsięwzięcie zabiera nas w podróż po europejskich miastach, które są centrami kreatywności, stylu i kultury streetwearu. Warszawa, Amsterdam, Antwerpia, Berlin, Paryż czy Sztokholm? Ruszamy w podróż!

Tekst: Dominika Zagrodzka

Zdjęcie główne i zdjęcia w tekście: materiały prasowe Zalando

Ten artykuł przeczytasz w mniej niż 2 minuty!

Każde z wymienionych miast ma swoją historię, którą poznajemy dzięki lokalnym społecznościom i obiektywom uznanych fotografów, takich jak Timothy Schaumburg i Shahram Saadat.

Oprócz oryginalnych fotografii w ramach projektu powstały między innymi wywiady z lokalnymi trendsetterami i przewodniki po produktach, pokazujące najnowsze trendy – znajdziemy je w specjalnie wydanej publikacji. W centrum Cultural Ties wybrzmiewają głosy ludzi, którzy kształtują scenę streetwearową. Od Miha – założyciela newonce w Warszawie, przez Charissę i jej wyjątkowy concept store Isla Berlin, aż po Mariannę, współtwórczynię kolektywu LGBTQ+ Pulse z Paryża. Wszyscy oni wnoszą własną perspektywę i energię, redefiniując pojęcie streetwearu w swoich miastach.

– Streetwear to więcej niż tylko styl, to kod kulturowy. To kwestia tego, kim jesteśmy, co reprezentujemy i skąd pochodzimy. Dlatego ciągle się rozwija, co jest ekscytujące – mówi Daniela Klaeser, team lead for streetwear buying w Zalando. – Naszą misją jest bycie łącznikiem między rozmaitymi społecznościami na różnych kontynentach, w różnych kulturach i stylach. To właśnie kryje się za Cultural Ties.

Hotspot – serce lokalnej kultury streetwearowej

Zalando wyróżniło kultowe miejsca, które łączą społeczności. Takie „hotspoty” jak warszawska restauracja Lupo Pasta Fresca czy paryski wine bar Folderol to przestrzenie, które są czymś więcej niż lokalizacjami. To miejsca, gdzie rodzą się pomysły, budują relacje i bije serce streetwearu.

Aby je uhonorować i podkreślić ich unikalny charakter, Zalando – we współpracy z Adidas Originals – zaprezentowało limitowaną kolekcję koszulek. Każda z nich to opowieść o streetwearze i zaproszenie do odkrywania. Nie lada gratka dla fanów mody ulicznej, zwłaszcza dla tych, którzy kochają warszawskie Lupo!

Streetwear oczami społeczności – nowe podejście do mody

Tym, co wyróżnia Cultural Ties, jest skupienie na autentyczności. Zalando zleciło YouGov badanie, które pokazało, jak wielką rolę w modzie ulicznej odgrywają lokalne społeczności. Okazuje się, że to właśnie one – w większym stopniu niż influencerzy czy celebryci – inspirują ludzi do tworzenia swojego unikalnego stylu. Statystyki? W Warszawie i Paryżu aż 27% respondentów wskazało, że to lokalne grupy kształtują ich podejście do streetwearu.

Londyn jest niekwestionowanym liderem europejskiej mody ulicznej, ale takie miasta jak Berlin, Amsterdam czy Antwerpia nie zostają w tyle. Lokalna duma i kreatywność w tych miejscach udowadniają, że streetwear to coś więcej niż moda – to język, którym społeczności opowiadają swoje historie.

Artykuł powstał we współpracy z marką Zalando.

Sprawdź też:

Chcemy wiedzieć co lubisz

Wiesz, że im więcej lajkujesz, tym fajniejsze treści ci serwujemy?

W zawsze głodnym KUKBUK-u mamy niepohamowany apetyt na życie. Codziennie mieszamy w redakcyjnych garnkach. Kroimy teksty, sklejamy apetyczne wątki. Zanurzamy się w kulturze i smakujemy codzienność. Przysiądźcie się do wspólnego stołu i poczujcie, że w kolektywie siła!

Koszyk