W zeszłym tygodniu premierę miało czwarte wydanie książki Kevina Zraly’go „Kurs wiedzy o winie”. Jest w niej napisany przez ciebie rozdział, dotyczący polskich win. Jaka historia za tym stoi? Czy fakt, że znalazł się on w tej książce, oznacza, że polskie wina są cenione w innych krajach? Od razu chcę też zapytać o samą książkę – co sprawia, że jest tak popularna i miała tyle wydań na całym świecie, nie tylko w Stanach?
Umieszczenie rozdziału o polskich winach jest jak najbardziej zasadne. Zainicjował to już w poprzedniej edycji polski wydawca, Explanator. Traktuję to jako ukłon w stronę naszego czytelnika i zaznaczenie, że Polska ma pełnoprawne miejsce na światowej mapie winiarskiej. Książka Kevina Zraly’ego to podstawowy kurs wiedzy o winie – tajemnicą jej sukcesu jest przystępność w kontekście języka oraz sposobu prezentowania skomplikowanych zagadnień związanych z wiedzą o tym trunku. Na rynku amerykańskim znaczenie ma osoba samego autora, znanego z programów telewizyjnych oraz ze słynnej restauracji, Windows on the World, która mieściła się w World Trade Center.