Fachowo nazywa się to strategią transformacji żywieniowej. O co w tym chodzi? O dobrą zmianę. Wykształcenie nawyków żywieniowych, które służą zdrowiu, ograniczenie niszczącego planetę rolnictwa monokulturowego, poprawę warunków życia zwierząt w hodowli przemysłowej, urągających polskiej tradycji gospodarskiej. Wszystkie objęte tą strategią działania, które podejmuje Carrefour, są oparte na współpracy z lokalnymi producentami – czy jest to projekt „Prosto z pola do 50 km”, czy seria produktów Jakość z Natury.
Z pola na stół
Kurczak od pani Halinki, marchew uprawiana w otulinie Nadmorskiego Parku Krajobrazowego, twaróg z mazurskiej mleczarni pana Jana, miód z pasieki na Roztoczu. Wiecie, że po takie produkty teraz chodzi się do Carrefoura? Sieć popularnych sklepów zmienia się razem z nami.
Tekst: Maja Wójcik
Zdjęcie główne: Nordwood themes / unsplash.com
Kupuj lokalnie
Takie podejście ma same plusy. Korzystają na tym klienci, bo mają dostęp do wysokiej jakości produktów, które do niedawna uchodziły za luksusowe. Z drugiej strony korzysta środowisko, bo zmniejsza się ślad węglowy, który zostawia każda nasza transakcja. I jeszcze coś: sieć realnie przyczynia się do rozwoju polskiego rolnictwa. Najnowszy projekt Carrefour – „Prosto z pola do 50 km” – to szansa dla małych gospodarstw rolnych, by dotarły ze swoimi plonami do dużego grona stałych klientów.
Bez zbędnych pośredników, dzięki umowom gwarantującym zamówienia. Już teraz w wybranych sklepach Carrefour możemy kupić warzywa i owoce od lokalnych rolników.
Natomiast w ramach pilotażowego projektu „Go Agri Bio”, który finansuje Fundacja Carrefour, kilka polskich gospodarstw przeszło na uprawę ekologiczną. Ten proces można śledzić na stronie internetowej jakzostacrolnikiemeko.pl, która została pomyślana i jako źródło inspiracji, i jako baza niezbędnej wiedzy dla innych rolników.
Jedz sezonowo
Strategia marki wpisuje się w modną dziś zasadę locavore. Mówi ona, że powinniśmy kupować i jeść żywność, która została wyprodukowana lokalnie, w promieniu 50-100 kilometrów od naszego domu. Dzięki temu mamy pewność, że nasz jadłospis jest zgodny z cyklem przyrody – dlatego zimą szparagom dziękujemy, latem nie uganiamy się za dynią. Polskie warzywa sezonowe – a takie znajdziemy wśród produktów oznaczonych logo Jakość z Natury – są przecież podstawą naszej kuchni. Również tej świątecznej.
Barszcz czerwony z buraków, śledzik pod cebulką, karp w galarecie udekorowany gotowaną marchewką. Czy może ich zabraknąć na wigilijnym stole? Bogaty wybór polskich mięs, jaja bio od zdrowo karmionych kur, które mogą grzebać w ziemi przez cały rok, czy twaróg wytwarzany z mleka krów hodowanych na czystych terenach Warmii i Mazur.
Marka Jakość z Natury i projekt „Prosto z pola do 50 km” promują również inny model sprzedaży, bliższy relacjom znanym z targu niż z supermarketu – mamy bowiem sporą szansę poznać osobiście rolników i producentów naszego jedzenia, ponieważ działają w okolicy.
Jakość z natury
Myśl globalnie, działaj lokalnie – to już nie szczytna idea, a nasza codzienność. Jesteśmy coraz bardziej świadomymi klientami, chcemy wiedzieć, skąd pochodzą produkty i kto uprawia warzywa, które trafiają na nasz stół, czytamy etykiety, odróżniamy zły skład od dobrego, coraz częściej sięgamy po produkty bio. Marka Jakość z Natury, którą Carrefour tworzy od ponad 20 lat, to polskie produkty bez sztucznych konserwantów, pochodzące z czystych ekologicznie terenów oraz wytworzone z poszanowaniem otaczającej nas przyrody i dobrostanu zwierząt.
Edukacja to podstawa
Odpowiedź na potrzeby wymagających klientów to jedna strona medalu. Drugą jest edukacja i promocja dobrych nawyków konsumenckich. Sklepy Carrefour odwiedzają tygodniowo miliony klientów. To ogromny zasięg. Firma jest świadoma swojego wpływu na kształtowanie nawyków żywieniowych i działa z myślą o lepszej przyszłości dla nas i naszych dzieci. Jako jedna z pierwszych globalnych sieci handlowych Carrefour ogłosił, że do 2025 roku wycofa ze sprzedaży jaja od kur z chowu klatkowego.
Mniej niż 5% Polaków regularnie kupuje żywność ekologiczną
Zainicjował również cykl warsztatów dla mam i kobiet w ciąży „Bio dla mamy i dziecka”, by promować temat zdrowego żywienia najmłodszych. Statystyki są przygnębiające. Mniej niż 5% Polaków regularnie kupuje żywność ekologiczną, a jednocześnie 4 na 10 młodych Polaków chciałoby zmienić swój styl życia na zdrowszy. Z myślą o nich Carrefour obniża ceny produktów bio i wprowadza coraz więcej produktów wegańskich. To kierunek na najbliższe lata. W planach są też kolejne granty na rozwój rolnictwa ekologicznego i rozszerzenie oferty z polskimi produktami. Z pola na stół? Przez Carrefour.
Materiał powstał we współpracy z marką Carrefour >>
Chcemy wiedzieć co lubisz
Wiesz, że im więcej lajkujesz, tym fajniejsze treści ci serwujemy?