Wyróżnienia dla restauracji stają się narzędziem budowania wizerunku miast i szansą dla lokalnych szefów kuchni na to, by zostali dostrzeżeni w skali światowej. W Polsce, gdzie gastronomia rozwija się dynamicznie i w coraz większym stopniu opiera na lokalności, zrównoważonym podejściu i najwyższej jakości składnikach, obecność w przewodniku pełni funkcję katalizatora istotnych zmian – zarówno w zakresie oferty restauracyjnej, jak i promocji kraju jako atrakcyjnego celu kulinarnych podróży.
Dzięki umowie podpisanej w 2023 roku między Polską Organizacją Turystyczną a przewodnikiem Michelin inspektorzy odwiedzają restauracje w pięciu polskich regionach: na Mazowszu, w Wielkopolsce i Małopolsce, na Pomorzu i Dolnym Śląsku. POT aktywnie wspiera rozwój polskiej gastronomii jako ambasador jej międzynarodowego wizerunku.
Polska dołączyła do elitarnego grona państw, które wykorzystują czerwony przewodnik jako narzędzie promocji turystycznej. Efekt? Już 108 polskich restauracji znalazło się w selekcji, co znacząco wpływa na ruch turystyczny, przyciągając smakoszy z całego świata.










