#1 Krótko, zwięźle i na temat
Przykuwa uwagę już od pierwszych sekund, sprawia, że nie możesz doczekać się końca, a finalnie… odtwarzasz rolkę jeszcze raz. Takie wideo są zdecydowanie tym, do czego chcemy dążyć w świecie szybko zmieniających się mediów społecznościowych. Dziś filmiki nie mogą być zbyt długie, ponieważ stracimy uwagę odbiorcy, która jest kluczowa, by wideo stało się lubiane i chętnie odtwarzane.
Jeśli dany przepis, kulinarną inspirację czy relację ze smacznej kolacji możesz przedstawić w dynamicznym, max. 10-sekundowym filmiku zamiast np. w 30-sekundowym – zrób to! Przekazanie treści w sposób szybki, zwięzły, przystępny a zarazem angażujący zatrzyma uwagę użytkownika i sprawi, że danego TikToka lub instagramową rolkę Twoi odbiorcy obejrzą kilkukrotnie lub zapiszą ją sobie na później.
Ile powinien trwać filmik na TikToku lub Reels na Instagramie? Rekomendujemy, by wideo zmieściły się w przedziale od kilku do max. 15-20 sekund. Twoje filmiki nie powinny być jednocześnie dłuższe niż 60 sekund. Utrzymanie odbiorcy w zainteresowaniu powyżej minuty to dziś naprawdę twardy orzech do zgryzienia!