Kukbuk
Kukbuk

5 przekąsek na zdrowie

Dobra przekąska to taka, która jest lekka, ma dużo wartości odżywczych i dostarcza nam mnóstwa energii. A jeśli dodatkowo można ją przygotować w mgnieniu oka, staje się ideałem. Oto pięć sprawdzonych sposobów na doskonałą przekąskę, śniadanie, a nawet deser.

Tekst: Maja Wójcik

Przygotowanie przepisów: Edyta Przekop


Zdjęcia: Maciek Niemojewski


Stylizacja: Marcin Lewandowski

Opublikowano: 30 Marca 2021
Ten artykuł przeczytasz w mniej niż 5 minut!

Znacie to dojmujące uczucie głodu, przez które trudno się skupić na pracy? Jeśli na dodatek do przerwy obiadowej została nam godzina, to myśl o szybkiej przekąsce coraz intensywniej zaprząta nam głowę. W takich chwilach często sięgamy po niezdrowe słodycze albo inne niezbyt pożywne gotowe pasty czy wytrawne drożdżówki. Z kolei ci, którzy postanowią poczekać na posiłek do pory lunchu, w konsekwencji wygłodniali, zjedzą zbyt dużą porcję jedzenia za jednym razem. Taki tryb spożywania posiłków może prowadzić do pogorszenia pracy jelit i układu pokarmowego, a w efekcie – zdrowia i samopoczucia. Dlatego najlepiej jest zmienić nawyki i postawić na niewielkie, domowe przekąski, które uratują nas w momentach kryzysowych, a do tego dostarczą nam energii potrzebnej do szybkiego wykonywania kolejnych zadań.

Dzięki wartościowym przekąskom odkryjemy także nowe sposoby przygotowywania śniadań i lekkich kolacji czy, jeśli dodamy owoce lub miód

Dzięki wartościowym przekąskom odkryjemy także nowe sposoby przygotowywania śniadań i lekkich kolacji czy, jeśli dodamy owoce lub miód, rozsmakujemy się w zdrowszych opcjach deserowych. Przy przygotowywaniu domowych przekąsek warto postawić na produkty bogate w błonnik, pełne witamin warzywa i owoce, a całość doprawić aromatycznymi ziołami. W ten sposób otrzymamy pełnowartościowy posiłek, za który z pewnością organizm nam podziękuje.

Dobrze wie o tym Agnieszka Radwańska, utytułowana polska tenisistka i zwyciężczyni 20 turniejów WTA, której zdrowa i zbilansowana dieta pomogła w osiąganiu sukcesów na kortach całego świata. Znana sportsmenka ma swoje ulubione przepisy na wartościowe przekąski, których podstawą jest bogate w błonnik, pełnoziarniste chrupkie pieczywo Wasa – doskonałe dla osób aktywnych, ale też dla tych, które cenią wygodę i chcą oszczędzić czas.

„Wiem, jak ważne jest zdrowe, regularne odżywianie się. Jestem osobą aktywną, a do tego mamą, dlatego stawiam na pożywne, smaczne i szybkie śniadanie lub przekąskę. Zwracam uwagę na skład i jakość produktów” – tak Agnieszka Radwańska uzasadnia wybór pieczywa Wasa, które uzupełnia wybranymi dodatkami. Polecamy ulubione przepisy Agnieszki!

Kanapka z pastą z pieczonej dyni

Czas przygotowania: 40 minut

Składniki:

  • dynia 200 g
  • oliwa 2 łyżki
  • sól do smaku
  • pieczywo Wasa Żytnie Delikatess 2 kromki
  • listki tymianku do dekoracji
  • czarnuszka szczypta

krok 1

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Dynię pozbawiamy gniazd nasiennych, kroimy na kawałki i wkładamy do miski. Mieszamy z oliwą i solą. Następnie układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy około 20 minut, aż dynia będzie miękka. Odkładamy do wystygnięcia.

krok 2

Wystudzoną dynię rozgniatamy na pastę. Smarujemy nią pieczywo Wasa. Dekorujemy listkami tymianku i posypujemy czarnuszką.

Kanapka z serkiem i truskawkami

Czas przygotowania: 5 minut

Składniki:

  • pieczywo Wasa Żytnie Delikatess 2 kromki
  • serek śmietankowy 50 g
  • truskawki 2 sztuki
  • miód 2 łyżeczki
  • świeża mięta do dekoracji

krok 1 

Pieczywo smarujemy serkiem śmietankowym. Truskawki kroimy w plasterki i układamy na kanapce. Polewamy ulubionym miodem i dekorujemy kilkoma listkami mięty.

Przekąskowe propozycje Agnieszki zainspirowały redakcję do stworzenia własnych kolorowych kanapek. Oto trzy krótkie przepisy na drugie śniadanie lub lekki podwieczorek, które dodadzą energii nawet w najbardziej ponury dzień.

Kanapka z pesto i pieczonymi pomidorkami

Czas przygotowania: 30 minut

Składniki:

  • pomidorki koktajlowe kilka sztuk
  • sól do smaku
  • oliwa 1 łyżka
  • czosnek 1 ząbek
  • pieczywo Wasa Żytnie Delikatess 2 kromki
  • serek śmietankowy 50 g
  • pesto 30 g
  • bazylia kilka listków

krok 1 

Pomidorki kroimy na pół i solimy. Blachę do pieczenia wykładamy papierem i układamy na niej pomidorki. Polewamy je oliwą i dodajemy obrany i przekrojony na pół czosnekPieczemy około 20 minut w temperaturze 180 stopni. 

krok 2 

Pieczywo smarujemy serkiem śmietankowym, nakładamy pesto i upieczone pomidorki. Dekorujemy listkami bazylii.

Kanapka z guacamole i rzodkiewką

Czas przygotowania: 15 minut

Składniki:

  • awokado 1 sztuka
  • sok z limonki ½ sztuki
  • sól do smaku
  • czosnek 1 ząbek
  • pomidor 1 sztuka
  • czerwona cebula ½ sztuki
  • świeża kolendra kilka listków
  • pieczywo Wasa Żytnie Delikatess 2 kromki
  • kiełki rzodkiewki garść
  • rzodkiewka 2 sztuki
  • mielony czarny pieprz do smaku

krok 1 

Awokado obieramy, kroimy na kawałki i wkładamy je do miseczki. Dodajemy sok z limonki, sól i ucieramy. Czosnek przeciskamy przez praskę, pomidora pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w kostkę, cebulę siekamy. Tak przygotowane warzywa dodajemy do awokado. Mieszamy. Na koniec dodajemy posiekane listki kolendry.

krok 2 

Pieczywo Wasa smarujemy guacamole, posypujemy kiełkami i dekorujemy plasterkami rzodkiewki. Doprawiamy świeżo zmielonym czarnym pieprzem.

Kanapka z kozim serem i brzoskwinią

Czas przygotowania: 5 minut

Składniki:

  • brzoskwinia ½ sztuki
  • masło 1 łyżka
  • syrop klonowy 1 łyżka + do polania
  • pieczywo Wasa Żytnie Delikatess 2 kromki
  • kozi twarożek 50 g
  • tymianek do dekoracji

krok 1 

Brzoskwinię kroimy w paski i smażymy na maśle z dodatkiem 1 łyżki syropu klonowego.

krok 2 

Pieczywo smarujemy kozim twarożkiem i układamy na nim usmażoną brzoskwinię. Polewamy syropem klonowym i dekorujemy tymiankiem.

 

 

Chcemy wiedzieć co lubisz

Wiesz, że im więcej lajkujesz, tym fajniejsze treści ci serwujemy?

W zawsze głodnym KUKBUK-u mamy niepohamowany apetyt na życie. Codziennie mieszamy w redakcyjnych garnkach. Kroimy teksty, sklejamy apetyczne wątki. Zanurzamy się w kulturze i smakujemy codzienność. Przysiądźcie się do wspólnego stołu i poczujcie, że w kolektywie siła!

Koszyk

suma:
NaN zł
Przejdź do koszyka