Jakie elementy sprawiają, że opakowanie produktu kusi odbiorcę?
Jest wiele elementów, które wpływają na to, że dane opakowanie w oczach konsumenta okazuje się kuszące. Przede wszystkim zwracamy uwagę już na samą nazwę – zarówno marki jak i produktu. Atrakcyjne słowo, przyjemnie brzmiący claim, przykuwający uwagę font to elementy, które pozwalają na wyróżnienie produktu na półce sklepowej. Kolejny element to grafika lub zdjęcie na opakowaniu. Dużą rolę odgrywa tu nie sam produkt, lecz sposób jego podania. Na opakowaniu mąki czy proszku do pieczenia nie widzimy zwykle białej, sypkiej substancji, lecz apetyczny wypiek, na widok którego przypominamy sobie zapach ulubionego babcinego ciasta z dzieciństwa. Podobnie jest z makaronami, ryżem czy też półproduktami, które same w sobie nie są szczególnie atrakcyjne wizualnie.
Przy projektowaniu opakowań ważny jest także dobór kolorów. Do tego dochodzi jednak także specyfika pewnych kategorii produktowych. Ketchup zwykle będzie w czerwonej butelce, majonez w przezroczystym słoiku z jasną, ciepłą etykietą, a wodę prawdopodobnie znajdziemy w morskich odcieniach. Psychologia kolorów to kolejna, odrębna dziedzina, która pozwala dostosować barwy do przekazu czy ładunku emocjonalnego, jaki powinien stać za danym projektem (produkt może kojarzyć się z domem, dzieciństwem jak chociażby ciężki dla projektantów produkt – kasza gryczana).
Poza stroną wizualną, znaczenie ma także treść przedstawiona na opakowaniu. Coraz częściej spotkać można paczki, na których znajdziemy przepis na obiad z wykorzystaniem produktu, który nabywamy. Dotyczy to zarówno gotowych dań, jak i półproduktów. Inspirowanie konsumenta to ważny element, który czasem przekonuje go do zakupu danego produktu.
Wzięcie wszystkich tych elementów pod uwagę przy projektowaniu opakowań może przekuć się na zwiększenie zainteresowania naszym produktem, czego oczekuje przecież każdy producent.