Pomysł na RATS Agency powstał w głowach Agaty Grzybowskiej, Karola Grygoruka i Filipa Skrońca rok temu. Potem do zespołu dołączyli Grzegorz Wełnicki, Michał Dąbrowski, Marta Soszyńska i Ewa Mielczarek. W przypadku RATS trudno mówić jedynie o agencji fotograficznej – to mała wspólnota, w której każdy pełni interdyscyplinarne funkcje. Agata zajmuje się fotografią i wideo, Karol fotografuje i pisze, Filip tworzy wideo i teksty, Grzegorz fotografuje i eksperymentuje z VR, Marta jest reżyserką i producentką, Ewa to kuratorka i producentka, Michał jest grafikiem oraz nadzoruje merytorycznie pracę nad składem i spójnością projektów.
Głównym celem RATS Agency jest zwiększenie świadomości w zakresie współczesnych problemów dotyczących praw człowieka i oddawanie głosu osobom, które z różnych powodów nie mogą same opowiedzieć swoich historii. Podstawą działania agencji jest współpraca z organizacjami pozarządowymi – tworzenie dla nich multimedialnych reportaży i promowanie edukacji wizualnej.