Nie tylko lubią jeść, ale też zwracają uwagę na estetykę posiłku, czytają etykiety, projektują piękne opakowania, śledzą gorące trendy. Tacy są dzisiejsi miłośnicy dobrego food designu, którzy rewolucjonizują spojrzenie na dwie przeplatające się dziedziny – jedzenie i projektowanie. W odpowiedzi na rosnącą grupę pasjonatów nie tylko tego, co na talerzu, ale i wokół niego, powstał niezwykły projekt Food and Design. Czas, byście stali się częścią tego świata!
Pierwszy w Polsce projekt poświęcony food designowi!
KUKBUK dołączył do grona partnerów
Tekst: Maja Wójcik
Od kuchni do najsmaczniejszego pomysłu po prawej stronie Wisły
Choć o food design w Polsce ciągle zbyt mało się mówi, za granicą rozwój tego obszaru kwitnie już od wielu lat. Dostrzegając ten brak na rodzimym podwórku, wzięliśmy sprawy w swoje ręce i… siłami naszej agencji kreatywnej Od kuchni powołaliśmy jedyny tego rodzaju projekt w Polsce. W działania Food and Design zaangażowało się dziesiątki ekspertów z największych marek związanych z żywnością, którzy tak jak my, uwierzyli w potencjał tego smakowitego pomysłu. Cóż mogę powiedzieć - opłaciło się! – komentuje Magda Malutko, CEO agencji Od kuchni oraz pomysłodawczyni projektu.
Zespół Food and Design wszedł w środowisko z przytupem, nieco wyprzedzając trend, o którym dziś, po pół roku od premiery projektu, mówi się w Polsce coraz bardziej otwarcie. Na event otwierający Food and Design zaserwowali gościom… robaki! Jak to możliwe? Rozmawiając o przyszłości jedzenia, chcieliśmy dać gościom coś więcej, coś, co zapamiętają na długo i powiedzą o tym swoim znajomym. Tak też się stało. Nasi eksperci wskazali, że przyszłość jedzenia upatrują m.in. w robakach, więc zaserwowaliśmy im tę przyszłość na talerzach! Nasz zaprzyjaźniony Deli Catering przyrządził wyborne pyszności na bazie m.in. jadalnych świerszczy, koników polnych czy mączników z oferty Foodbugs. Efekt był nieprawdopodobny, co uwieczniły dziesiątki relacji w social media! – dodaje Magda Malutko.
Gdy o projekcie zrobiło się głośno, zaczął przyciągać on coraz więcej osób związanych z branżą. Cykliczne spotkania z cyklu Food Working organizowane w murach agencji, podczas których przy kieliszku dobrego wina (i nie tylko) zespół rozmawia z ekspertami o rzeczach spędzających sen z powiek ludziom z branży, stały się małą tradycją warszawskiej Pragi. A teraz już nawet całej Polski, ponieważ część spotkań transmitowana jest na żywo! Food Working to także przestrzeń do networkingu między pasjonatami jedzenia i dobrego designu, jak twórcy projektu. Jak dodaje Magda Malutko: Wyszliśmy z założenia, że jak rozmawiać o jedzeniu, to wyłącznie w apetycznym dla podniebienia (ale i oka) anturażu. Zapraszamy do nas wszystkich, którzy również podzielają takie podejście!
Co poza spotkaniami Food Working oferuje Food and Design?
Możliwości do zgłębienia tematu food designu w ramach projektu jest całe mnóstwo. Poza spotkaniami, które gromadzą nie tylko świat foodiesów, ale i biznesu, z pewnością warto przyjrzeć się platformie (www.foodanddesign.pl), na której znajdziemy ciekawe insighty, case study, wywiady i artykuły ekspertów związanych z Food and Design. Na stronie dostępny jest także darmowy e-book „Przyszłość jedzenia / jedzenie przyszłości. Trendbook 2023–2030”, w którym zebrano przewidywania ponad 80 specjalistów z branży food i designu na temat wiodących trendów w najbliższych latach. Znajdziecie w nim odpowiedzi m.in. na pytania:
● Jak będzie wyglądało i smakowało „jedzenie przyszłości”?
● Kulinarny hedonizm czy restrykcyjne podejście do diety? Jaki będzie nasz stosunek do odżywiania w 2030 roku?
● Mięso vs. zamienniki mięsa. Co będzie królowało w 2030 roku?
● Jak rozwinie się trend roślinnych alternatyw dla mleka? Z czym będziemy pić kawę w 2030 roku?
W trendbooku pojawiły się także dane pochodzące z badania konsumenckiego „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzonego we wrześniu 2022 przez agencję badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji kreatywnej Od kuchni. Jak podkreśla Magda Malutko: W badaniu zapytaliśmy Polaków m.in. o to, jak ważne w wyborze danego produktu jest jego opakowanie, nazwa czy szata graficzna. Sprawdziliśmy ponadto, w jakim stopniu apetyczne zdjęcie produktu czy dania przekonuje odbiorcę do jego zakupu.
Ponad 80-osobowa grupa ekspertów, blisko 200-stronicowy Trendbook, 3 spotkania branżowe i 1 pogłębione badanie konsumenckie – tak zespół Od kuchni podsumował pierwsze pół roku istnienia projektu Food and Design. Jak wskazuje dalej – tematów wartych poruszenia z obszaru food design mamy nieskończenie wiele, co tylko dodaje wiatru w żagle i motywuje nas do zgłębiania kolejnych apetycznych tajemnic!
Jak dołączyć do świata food designu?
Interesujesz się kulinariami? Lubisz odkrywać nowe gastro miejsca? Pracujesz w branży związanej z marketingiem brandów foodowych? A może zwracasz uwagę na to, jak i w czym kelner serwuje Ci wybrane danie? Jeśli choć jedna odpowiedź jest twierdząca, to znaczy, że projekt Food and Design jest również dla Ciebie! Poznawaj intrygujący świat ciągle nieodkrytej dziedziny food designu z agencją kreatywną Od kuchni! Każdy foodie jest u nas mile widziany i z pewnością znajdzie przestrzeń i treści dla siebie.
Zapraszamy na najbliższe spotkanie organizowane 25 maja w Studiu Od kuchni na warszawskiej Pradze, które poświęcimy gorącej dziś tematyce przyszłości mięsa, w tym mięsa komórkowego. Udział w spotkaniu jest bezpłatny, jednak obowiązuje wcześniejsza rejestracja na platformie www.foodanddesign.pl.
Projekt Food and Design został objęty patronatem medialnym przez redakcję KUKBUK.
Chcemy wiedzieć co lubisz
Wiesz, że im więcej lajkujesz, tym fajniejsze treści ci serwujemy?