Kukbuk
Kukbuk

Blue Monday nadciąga. 6 sposobów na przetrwanie najbardziej przygnębiającego dnia w roku.

Dodaj do 'Przeczytaj później'

Wraz z końcem stycznia, w miejsce świątecznej euforii, niczym Trzej Królowie zjawiają się spadek energii, brak motywacji i prokrastynacja. Zazwyczaj towarzyszą im też wyrzuty sumienia powodowane brakiem postępów w realizacji noworocznych postanowień. Też dostaliście ten poświąteczny pakiet? Już podpowiadamy jak się go pozbyć!

Tekst: Jessica Nadziejko

Zdjęcie główne: Raychan / Unsplash

Opublikowano: 18 Stycznia 2019
Ten artykuł przeczytasz w mniej niż 3 minuty!

1. Wyśpij się

Banał, a jednak wciąż zapominamy, że sen to podstawa! Badania wykazały, że ludzie, którzy nie dosypiają czują się poirytowani, zestresowani i smutni. W ten weekend wyłącz więc budzik i powiadomienia, a najlepiej już wieczór wcześniej zostaw telefon w innym pokoju. Wtedy nikt nie wyrwie Cię ze snu szybciej niż tego potrzebujesz. Pozwól sobie na luksus obudzenia przez wschodzące słońce. Dzień zacznij od szklanki ciepłej wody z cytryną i nieśpiesznego przeciągania.

2. Zaszyj się w kuchni

Początek dnia poświęć na przyrządzenie jednej z największych przyjemności dziecięcych lat – drożdżowych racuszków z jabłkami, cukrem pudrem i szklanką zimnego mleka. Potem przenieś się do rozpustnego świata czekolady, w którym prym wiodą rozpływające się w ustach brownie z orzechami, delikatny mus czekoladowy z florentynkami oraz mięciutkie ciasto pełne gruszek i oczywiście kawałków czekolady. Jeżeli czujesz niedosyt, włoska szarlotka z gałką lodów będzie idealnym zwieńczeniem tej słodkiej podróży.

3. Zostań w kuchni aż do obiadu

 Zapotrzebowanie na cukier zaspokojone? Pora na obiad. Najlepszym wsparciem będą gorące gnocchi z sosem serowym, miska ostrego curry w tajskim stylu, szybkie tagliatelle z masłem i dobrej jakości parmezanem lub klasyczna, domowa pizza! Niezależnie od tego na co się skusicie, bez wątpienia dla waszych kubków smakowych będzie to najsmaczniejszy Blue Monday w historii.

 

4. Znajdź chwilę na serial

A najlepiej na cały sezon! Przygotuj dzbanek ciepłej herbaty z pomarańczą, cytryną, miodem i garścią ulubionych rozgrzewających przypraw lub jeden z naszych rozgrzewających napojów. Wskocz w ulubioną piżamę, rozsiądź się w fotelu i spędź kilka godzin w doborowym towarzystwie serialowych postaci. Jeżeli mróz za oknem nie odstrasza was przed wyjściem do kina, to pamiętajcie, że tego dnia w grę wchodzą jedynie komedie!

 

My polecamy „Chef’s table” – serial o szefach kuchni pełen smakowitych historii i pięknych kadrów. 

 

5. Zrelaksuj się

Znajdź czas dla siebie, zapomnij o wszystkich stresujących sytuacjach i weź kilka głębokich oddechów. Możesz oderwać się od ziemi na ćwiczeniach z szarfami.  Dobrym rozwiązaniem będzie też rozluźniający masaż lub wizyta perfumerii, w której przy małej pomocy zaprojektujesz wonności o zapachu wakacji z dzieciństwa.

fot. Nordwood Themes / Unsplash.com

6. Spotkaj się z przyjaciółmi

Wielkim brownie czy garnkiem curry przecież musisz się z kimś podzielić! To wspaniały pretekst, by zaprosić najbliższych na smaczną kolację, deser, dobre wino i wspólnie zmierzyć się z najbardziej depresyjnym poniedziałkiem roku. Może przy okazji zaplanujecie wspólną podróż dookoła świata lub chociaż mały wyjazd za miasto? Spróbujcie i dajcie znać kiedy ruszacie!

W zawsze głodnym KUKBUK-u mamy niepohamowany apetyt na życie. Codziennie mieszamy w redakcyjnych garnkach. Kroimy teksty, sklejamy apetyczne wątki. Zanurzamy się w kulturze i smakujemy codzienność. Przysiądźcie się do wspólnego stołu i poczujcie, że w kolektywie siła!